Veel gestelde vragen
Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?
Zodra je bestelling is binnengekomen bij Datingspeld, ontvangt je een e-mail met alle bestelgegevens.
Hoeveel wordt er in rekening gebracht voor de verzending?
De verzendkosten hangen af van het aantal producten die er besteld worden en het daarbij komende gewicht. In de bestelmodule wordt dit automatisch voor je berekend.
Kan ik de bestelling op een ander adres dan mijn factuuradres laten bezorgen?
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces heb je de optie om een ander verzendadres op te geven, afwijkend van het factuuradres.
Aan welke landen leveren jullie?
Nederland en België
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Datingspeld zal in samenwerking met de verzender er alles aan doen om tussen 2-7 werkdagen de bestelling te leveren. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien de bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvang jij hiervan zo snel mogelijk bericht. (Lees: Artikel 12 – Levering en uitvoering in de Algemene voorwaarden)
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Afhankelijk van het aantal producten dat je bestelt, ontvang je van ons tot 2 kg een brievenbuspakket die wordt geleverd door PostNL. Je ontvangt per e-mail een verzendbevestiging, nadat de bestelling vanuit ons magazijn is aangeboden bij PostNL. In deze e-mail wordt daarnaast de Track&Trace code vermeldt, zodat je de bestelling kunt volgen. Je kunt via de code tevens vinden hoe laat uw bestelling wordt aangeboden bij je verzendadres. Het kan voorkomen dat je niet thuis bent tijdens de levering. In dat geval krijg je een niet-thuis-code in je brievenbus. Hiermee kun je op dezelfde dag tot 22:00 uur een nieuw bezorgmoment of nieuwe bezorglocatie kiezen (via de website van PostNL).
Bij grote bestellingen boven 2 kg zullen de verzendkosten hoger uitvallen. Wij nemen dan graag contact met je op over de levering.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wanneer je voor 16:00 bestelt, zal je bestelling tussen 2-7 werkdagen bezorgd worden. In hoge uitzondering kan het voorkomen dat je pakket vertraging oploopt. In dat geval kan je altijd contact opnemen via het contactformulier. (Lees: Artikel 12 – Levering en uitvoering in de Algemene voorwaarden)
Wat is de huidige status van mijn bestelling?
Wanneer je bestelling is aangemeld voor verzending, ontvang je een e-mail met de verzendgegevens. Via een track&trace code kan je de bestelling volgen.
Mijn bestelling is nog niet binnengekomen, wat moet ik doen?
Het komt zelden voor dat een bestelling niet geleverd wordt. In enkele gevallen kan dit helaas toch het geval zijn. Mochten er problemen zijn (en je hebt wel een track&trace code ontvangen), kan je contact opnemen met PostNL via deze pagina. Indien je de bestelling na een week nog niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@datingspeld.nl.
Ik heb geen ontvangstbevestiging, orderbevestiging of leveringsaankondiging ontvangen per e-mail, wat moet ik doen?
In dit geval kan je het beste contact opnemen via het contactformulier van Datingspeld.
Kan ik mijn bestelling annuleren/wijzigen?
Je kunt ons voor 16:00 uur dezelfde dag mailen naar info@datingspeld.nl met het verzoek om de bestelling te wijzigen. Vermeld hierbij je bestelnummer en geef aan wat er gewijzigd moet worden. In enkele gevallen is dit nog mogelijk, wanneer het pakket nog niet aangeboden is bij PostNL.
Ik ben niet tevreden of ik heb een klacht over mijn bestelling, hoe los ik dit op?
Klachten moeten binnen 7 dagen nadat jij de gebreken hebt geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden per e-mail naar info@datingspeld.nl. Vermeld hierbij het onderwerp: Niet tevreden of klacht. Vermeld daarnaast de reden inclusief foto, dan komen wij binnen 2 tot maximaal 7 werkdagen bij je terug met een passende oplossing. (Lees: Artikel 14 – Klachtenregeling in de Algemene voorwaarden)
Binnen welke tijd kan ik mijn bestelling terugsturen?
Je kunt de bestelling binnen 7 werkdagen na verzending terugsturen, na 7 werkdagen is dit helaas niet mogelijk (tenzij het probleem onder de garantie valt).
Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
Wij geven je geld terug of ruilen het product wanneer het aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
- Stuur een e-mail naar info@datingspeld.nl onder vermelding van je bestelnummer en een korte uitleg van de reden van retourzending.
- Het verzoek moet binnen 2-7 dagen na de verzenddatum worden ingediend per mail.
- De betreffende artikel moet via onze webshop zijn gekocht.
- De artikelen worden in dezelfde toestand teruggestuurd als waarin ze zijn verzonden, in het oorspronkelijke verpakkingsmateriaal en met alle meegeleverde accessoires. (Lees: Artikel 6 – Jouw verplichtingen tijdens de bedenktijd van de Algemene voorwaarden)
Nadat de retourzending is goedgekeurd door onze klantenservice, dien je het brievenbuspakket zelf retour te sturen naar Datingspeld. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
Hoe en binnen welke tijd krijg ik mijn geld teruggestort?
De geretourneerde producten worden door ons nagekeken na aankomst in het magazijn. Als alles in orde is en aan alle voorwaarden voldaan is, wordt het bedrag door ons binnen 7 dagen naar je overgemaakt. Eventuele kosten zoals schade of missende onderdelen, zullen in mindering gebracht worden op het totaalbedrag. Datingspeld betaalt jou te goed uit via hetzelfde betaalmiddel dat jij gebruikt hebt. Als jij hebt gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Datingspeld de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. (Lees: Artikel 8 – Verplichtingen van Datingspeld bij herroeping in de Algemene voorwaarden)
Hoe lang heb ik garantie op het bestelde artikel?
- De garantietermijn van Datingspeld komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Indien jij een gebrek aan jouw product constateert, moet je binnen 2 maanden nadat je het gebrek ontdekte via e-mail contact opnemen met Datingspeld om het gebrek te melden. (Lees: Artikel 11 – Conformiteit en garantie in de Algemene voorwaarden)
De garantie geldt niet indien:
- Jij de geleverde producten zelf hebt gerepareerd en/of bewerkt of door derden hebt laten repareren en/of bewerken;
- De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Datingspeld en/of op de verpakking behandeld zijn;
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Mijn kortingscode werkt niet?
Promotiewaardebonnen (Kortingscodes die niet gekocht kunnen worden, maar die we in het kader van een reclamecampagne met een bepaalde geldigheidsduur verstrekken) zijn alleen in de onze webshop in te wisselen, alleen gedurende een bepaalde periode geldig en slechts één keer te gebruiken bij een bestelling. Uiteraard niet in combinatie met andere kortingen. Heb je een vraag tijdens het bestellen, stuur dan een bericht via het contactformulier. (Lees: Artikel 17 – Promotiewaardebonnen in de Algemene voorwaarden)
Retourformulier